Месечни архиви: октомври 2013

Рок легендите Metallica ще изнесат концерт и на Антарктида

Засега не е ясно дали в Антарктида рок титаните ще представят огнено шоу като от Metallica Through The Never, но сигурно е, че изживяването ще бъде уникално. Снимка: © Forum Film BulgariaЛОНДОН. Рок титаните Metallica ще изнесат концерт на… Антарктида. Събитието е планирано за 8 декември 2013 г. и ще се състои в аржентинската научно-изследователска станция Carlini, съобщи интернет портала NME, като се позовава на официалния сайт на групата.


Траш четворката от Лос Анджелис ще свири в специално оборудвана шатра, намираща се близо до вертолетната площадка на базата, а изпълненията им ще бъдат предавани on line в интернет.

На концерта, освен обитателите на станцията, ще могат да присъстват само още 10 души, които ще бъдат избрани сред участниците в конкурса на компанията Coca Cola - Musica Zero, който стартира от днес, 28 октомври, а повече информация можете да намерите тук. Надпреварата, обаче, се отнася само до граждани на Аржентина, Чили, Колумбия, Мексико и Коста Рика. Победителите ще направят едноседмичен круиз по антарктическото крайбрежие от 3 до 10 декември, а кулминацията на вълнуващото им пътешествие ще бъде концертът в Carlini.

В сайта си, музикантите от Metallica припомнят, че досега са свирили на всички континенти, освен на Антарктида. Според NME, цитиран от Lenta.ru, концертът на знаменитата рок банда ще бъде вторият на най-южния континент. До този момент там са забивали само Nunatak – през 2007 г. групата, съставена от учени, работещи в английската база Rothera Research Station, се изявиха в подкрепа на инициативата Live Earth, посветена на проблемите, предизвикани от климатичните промени на Земята.

В края на миналия месец се състоя световната премиера на пълнометражния 3D филм Metallica Through The Never, който е първи в този формат в 30-годишната история на легендарната група. Проектът е уникален заради своята концепция, в рамките на която екипът преплита сюжетна линия и впечатляващо сценично представление, създадено специално за 3D и оборудвано с най-сложния декор, изграждан някога за концерт на закрито. У нас Metallica Through The Never беше представен от компанията Forum Film Bulgaria.

Source Article from http://artnovini.com/art-mix/muzika/1264-rock-legendite-metallica-ste-iznesat-concert-i-na-antarktida.html

Излезе биографична книга за Елисавета Багряна – повелителката на стихиите

Поетесата Елисавета Багряна е едно от най-големите имена в съвременната българска литература. Снимка: © ИК „Изток-Запад”СОФИЯ. Издателска къща Изток-Запад пусна на българския книжен пазар биографичното изследване „Играещата със стихиите Елисавета Багряна” на литературоведката Катя Зографова. Книгата за живота и творчеството на именитата поетеса, смятана за една от най-известните и противоречиви личности в литературната ни история, разкрива непознати или забравени детайли за събитията в България от средата на XX в., казват издателите.


Елисавета Багряна (1893-1991) – псевдоним на Елисавета Любомирова Белчева) - е видна българска поетеса, автор на детски книги и преводачка. Стиховете й са преведени на 30 езика, а „Потомка”, „Кукувица” и „Стихии” са сред най-известните стихотворения в българската литература. Името на Багряна обаче се свързва и с доста противоречия, припомнят от „Изток-Запад”…

Дора Габе (вляво), Тодор Живков и Елисавета Багряна... Снимка: © ИК „Изток-Запад”В книгата си „Играещата със стихиите Елисавета Багряна” литературоведката Катя Зографова проследява живота и описва премълчани, изопачени или малко известни факти от биографията на поетесата – участието й в защитата на българските евреи през 1940 г.; съвместното й участие с Дора Габе в каузата за освобождаването на Добруджа; „изваждането от лагер” преди 1944 г. на писателя-комунист Асен Босев (1913-1997) и неговият брат (бел. ред.: първоначално за заточени в „Еникьой” край Ксанти, а по-късно и в лагера „Св. Врач” край Сандански); явяването и неуспешната защита в процеса срещу поета Никола Вапцаров (1909-1942); спасяването от лагера „Куциян” на анархиста Делчо Василев (по неговите собствени признания) след 1944…

В 360 страници, книгата „Играещата със стихиите Елисавета Багряна” (ISBN: 978-619-152-307-8) разкрива непознати факти от живота на изтъкнатата авторка. Снимка: © ИК „Изток-Запад”Катя Зографова излага своите философски прозрения и прави точни съпоставки между стила на Багряна и този на нейните съвременници - Никола Фурнаджиев (1903-1968), Атанас Далчев (1904-1978), Теодор Траянов (1882-1945) и Гео Милев (1895-1925), допълват от издателската къща. Спазвайки историческата обективност и документалност, „Играещата със стихиите Елисавета Багряна” разглежда стихосбирката „Пет звезди” и творчеството на поетесата след 9.IX.1944 г., като не спестява неудобните поклони на Багряна към тогавашната власт… Книгата е принос и в изясняването на пораженията върху българската интелигенция по време на тоталитарното управление. Изследването съдържа също и ценна кореспонденция на Багряна с литературния и театрален критик Владимир Василев (1883-1963), с големия български поет Николай Лилиев (1885-1960), с критика Иван Мешеков (1891-1970), с художника Жорж Папазов (Georges Papazoff; 1894-1972), Петър Увалиев (1915-1998), със словенския писател и дипломат Изидор Цанкар (Izidor Cankar; 1886-1958), със сръбската поетеса и професор по литература Десанка Максимович (Desanka Maksimovic; 1898-1993), с руския културолог и филолог акад. Дмитрий Лихачов (1906-1999), с френския лингвист и българист проф. Роже Бернар (Roger Bernard; 1908-1997) и др.

В началото на своята кариера Елисавета Багряна (позната и с псевдонимите: Елизабета Б., Ел. Бленова, Ничия Долче, Микаела) сътрудничи на „Вестник на жената, в.„Лик, в списанията „Съвременник, „Златорог и др. През 1927 г. излиза дебютната й книга и „Вечната и святата, която я „изстрелва” в орбитата на високата поезия. Работи за в.„Литературен фронт, за списанията „Изкуство, „Септември, „Пламък и др. През 1943, 1944 и 1945 г. поетесата е номинирана за Нобелова награда за литература от световноизвестния български езиковед и полиглот акад. Стефан Младенов (1880-1963)...

Катя Зографова е родена през 1957 г. в Панагюрище. По професия е литературоведка, а в момента е директор на Националния литературен музей. Тя е автор на редица книги, сред които са „Многоликата българка”, „Жените в Априлското въстание”, „Никола Вапцаров: преоткриване”, „Неканоничният Вазов” и др.

Source Article from http://artnovini.com/art-mix/literatura/1263-izleze-biographichna-kniga-za-elisaveta-bagryana-povelitelkata-na-stihiite.html

ArtReview: Шейха Ал-Маяса е най-влиятелната личност в света на изкуството

Топ 5 на Power 100 (2013) на списание ArtReview. Снимка: Screenshot от artreview.comЛОНДОН. Авторитетното списание ArtReview публикува традиционния годишен списък на най-влиятелните личности в света на изкуството Power 100 (2013). Престижното издание определи начело на класацията Н.Пр. Шейха Ал-Маяса бинт Хамад Ал Тани бин Халифа ал-Тани (Sheikha Al-Mayassa bint Hamad bin Khalifa Al-Thani), която е сестра на емира на Катар и ръководителка на Катарското управление на музеите (Qatar Museums Authority; QMA).


ArtReview отбелязва нейната активна политика в областта на колекционерството, като според списанието, цитирано от Lenta.ru, през последните няколко години управляваната от нея организация инвестира около милиард долара годишно. През 2012, например, QMA закупи една от петте картини със сюжет „Картоиграчите” (Les joueurs de carte; 1895) от френския импресионист Пол Сезан (Paul Cézanne; 1839-1906) за рекордните 250 млн. USD. Освен това, изданието припомня и мащабната дейност на Шейха Ал-Маяса за развитието на катарското изкуство и нейните усилия за разширяване на културното партньорство с други страни, както и приносът й за пълноценната работа на Музея за ислямско изкуство (Museum of Islamic Art), на Националния музей на Катар (National Museum of Qatar), на единствения в света музей за ориенталско изкуство – Orientalist Museum, на Арабския музей за модерно изкуство (Arab Museum of Modern Art) и т.н. Известен филантроп, през миналата година тя беше класирана на 11-о място, а през 2011 г. беше на 90-о.

Нейни подгласници в Топ 10 на Power 100 (2013) са нюйоркският галерист Дейвид Цуирнер (David Zwirner); швейцарският арт дилър Иван Вирт (Iwan Wirth), който притежава галерии в Цюрих, Лондон и Ню Йорк, а през следващата година ще открие собствен образователен арт комплекс и в Съмърсет, Великобритания; легендарният Лари Гагозян (Larry Gagosian), който има 13 галерии в най-важните арт точки на света; собствениците на лондонската Serpentine Galleries Джулия Пейтън-Джонс (Julia Peyton-Jones) и Ханс Улрих Обрист (Hans Ulrich Obrist); Никълъс Серота (Nicholas Serota)директорът на Tate Britain; Беатрис Руф (Beatrix Ruf) – директорка на Kunsthalle Zurich и участничка в борда на Ringier collection и MUMOK във Виена; директорът на Museum of Modern Art (MoMA) в Ню Йорк Глен Лоури (Glenn D. Lowry); китайският артист и активист Ай Вейвей (Ai Weiwei); и арт критикът Масимилиано Джони (Massimiliano Gioni)главен куратор на 55-ото Международно биенале (55th International Art Exhibition of la Biennale di Venezia), което продължава до 27 ноември т.г.

Сред стоте най-влиятелни личности на ArtReview личат имената на: пърформанс артистката Марина Абрамович (Marina Abramović) - на 11 място; фотографката Синди Шърман (Cindy Sherman) - 13; най-скъпият съвременен художник – германецът Герхард Рихтер (Gerhard Richter) - 15, Марк Шпиглер (Marc Spiegler), директор на Art Basel - 16; миналогодишната № 1 в класацията на ArtReview - кураторката на Dokumenta 13 Каролин Кристоф-Бакарджиев (Carolyn Christov-Bakargiev) - сега 20-та; основателите на Frieze Art Fair Матю Слотовър (Matthew Slotover) и Аманда Шарп (Amanda Sharp)27; топ галеристите от Лос Анджелис Тим Блум (Tim Blum) и Джеф По (Jeff Poe)30; гръцкият индустриалец и колекционер Дакис Йоану (Dakis Joannou)37; украинският стоманен магнат, колекционер и основател на Future Generation Art Prize Виктор Пинчук (Victor Pinchuk) - 38; американският художник Тийстър Гейтс (Theaster Gates), смятан за лицето на съвременното социално ангажирано изкуство – 40; художникът, писател, критик и преподавател Лийм Джилик (Liam Gillick) - 42; Шейха Хур Ал-Касими (Sheikha Hoor Al-Qasimi), президент на Sharjah Art Foundation и един от основните партньори на биеналето в арабския емират Шарджа, основано през 1993 г. – 48; Удо Кителман (Udo Kittelmann), директор на Берлинските държавни музеи (Berlin’s State Museums) - 49; американският художник Джеф Кунс (Jeff Koons)56; японският скулптор Такаши Мураками (Takashi Murakami) - 62; известният турски куратор Васиф Кортун (Vasif Kortun)68; дебютантите в класацията: Държавното висше училище за изобразително изкуство Städelschule във Франкфурт на Майн – 78, Brad College80, и най-скъпият съвременен китайски художник Зенг Фанджи (Zeng Fanzhi)83; Даша Жукова (Dasha Zhukova), създателката на известния Център за съвременно изкуство „Гараж” в Москва – 86; колекционерската фамилия Ръбъл (Rubell) от Маями: Мера и Дон (Mera & Don) и техните деца Дженифър и Джейсън (Jennifer & Jason), които имат съществен принос през 2001 г. изложението Art Basel да има свое издание и в техния град97; и индонезийският художник Еко Нугрохо (Eko Nugroho)100(Пълният списък на Power 100 (2013) можете да прочетете тук).

Един от последните проекти, реализирани от най-влиятелната личност в света на изкуството през 2013 г. – Шейха ал-Маяса, е първата самостоятелна изложба на британския художник Деймън Хърст (Damien Hirst) в Близкия Изток, която от 10 октомври до 22 януари 2014 г. представя галерия ALRIWAQ DOHA в Доха.

Source Article from http://artnovini.com/news/ot-sveta/1262-artreview-sheikha-al-mayassa-nai-vliatelnata-lichnost-vsveta-na-izkustvoto-.html

Experience 85 Years Of The Oscar®

Robert Osborne. Photo: ©A.M.P.A.S.Robert Osbornes Official History of the Academy Awards® Available October 29.

BEVERLY HILLS. The official history of the Academy Awards, 85 Years of the Oscar captures the thrill of the film industry’s most significant and popular event with more than 750 photographs and an informative text by renowned film historian and Hollywood insider Robert Osborne, announce oscars.org. Published by Abbeville Press in association with the Academy of Motion Picture Arts and Sciences (A.M.P.A.S.®), this extensively researched volume will be available in select bookstores and online retailers starting October 29.


In 85 Years of the Oscar, Osborne traces the history of the Awards from the formative years of the film industry to the present, illustrating how the Oscars® have been influenced by world events and how each year’s ceremony - and the movies honored that year - are a reflection of their time.

The ceremonies are detailed, decade by decade, with a complete listing of the nominees and winners in every category and a special section of Academy Award® record holders.

85 Years of the Oscar by Robert Osborne - this is a deluxe, year-by-year chronicle of the Academy Awards, with an entertaining text, hundreds of star-studded photographs, and complete lists of the nominees and winners. Photo: © A.M.P.A.S. ®/Abbeville Press* * *

„Drawing on Osborne’s profound knowledge of film, the Academy’s exceptional archives, and the personal reminiscences of stars from Katharine Hepburn to Clint Eastwood, 85 Years of the Oscar is unrivaled in illustration, accuracy, and completeness.”
(amazon.com)

* * *

85 Years of the Oscar includes such recent updates as plans for the Academy Museum of Motion Pictures, the establishment of the Governors Awards ceremony, the expansion of the Best Picture category, and the introduction of electronic voting for the Awards.

Osborne’s Oscar coverage of unique authority and depth has made the book a favorite since the first edition was published 25 years ago.

About the author

ROBERT OSBORNE was born May 3, 1932 in Colfax, Washington (population: 2700), graduated from the University of Washington’s School of Journalism. He is the host of Turner Classic Movies (TCM) and the official host for the TCM Classic Film Festival and the TCM Classic Cruise. For over 25 years, Osborne served as a reporter and columnist for The Hollywood Reporter, one of the motion picture industry’s most important newspapers. He has written a dozen books on the film world - many of them focused on the Academy of Motion Picture Arts and Sciences - and has frequently served as host for Academy programs in both Los Angeles and New York. Osborne earned a star on the Hollywood Walk of Fame in 2006, and in 2008 received a special award from the National Board of Review for his contributions as a film historian.

* * *

85 Years of the Oscar
By Robert Osborn
Cloth, 472 pages
765 illustrations, 96 in full color
Published October 29, 2013
ISBN: 978-0-7892-1142-2

Source Article from http://artnovini.com/art-globe/the-world/1260-experience-85-years-of-the-oscar.html

Том Джоунс ще пристигне в България ден преди концерта си на 30 октомври

Вторият концерт на Том Джоунс в България ще бъде в подкрепа на неговия най-нов албум Spirit In The Room (2012). Снимка: © Balkan Entertainment CompanyСОФИЯ. Поп легендата Том Джоунс (Tom Jones) ще пристигне в българската столица ден преди концерта си, за да разгледа града, това съобщиха от „Болкан ентъртейнмънт” (Balkan Entertainment Company; БЕК), организатори на супершоуто, което ще се проведе на 30 октомври (сряда), от 19.00 ч., в Зала 1 на НДК.


Звездата идва за втори път в България, този път за да представи новия си албум Spirit In The Room (2012). Том Джоунс е в стихията си – 73-годишният уелски певец е щастлив да се върне на сцената отново. Тъй като при предишното си посещение в България той не е имал достатъчно време, за да разгледа София, този път изпълнителят смята да компенсира с цял почивен ден преди концерта и да посети най-интересните места, допълват промоутърите.

Въпреки огромния си талант и невероятна си музикална кариера, сър Том Джоунс се оказва съвсем непретенциозен – за времето, което ще прекара в столицата, той е поискал няколко ароматизирани свещи, бутилка безалкохолно шампанско и плато сирена. Екипът му пък ще се подкрепи с прясно изцеден портокалов сок, българска бира и френски вина. Важна част от условията на звездата и неговия екип са гримьорните и бекстейджа да са оборудвани с контейнери за разделно събиране на отпадъци и бъде осигурено пълно отсъствие на цигарен дим.

Съвсем наскоро суперзвездата на световната поп сцена за пореден път недвусмислено доказа че е изпълнител от най-висока класа и представи четиридесетия си албум, наречен Spirit In The Room, който звучи също толкова съвременно, колкото и най-новите албуми на по-младите с половин век негови колеги. Новата колекция съдържа кавъри на песни на Пол Макартни, Боб Дилан, Пол Саймън и др., чрез които сър Том желае да отдаде дължимото на най-уважаваните от него творци. Самият изпълнител споделя: „Това беше една чудесна възможност да работя с някои от техните песни”.

И въпреки че неговата биография е добре известна на голяма част от меломаните, нека си припомним няколко фрагмента от нея:

Томас Джоунс Уудуард (Thomas John Woodward) е роден в Трефорест, Южен Уелс, на 7 юни 1940 г. На 15-годишна възраст напуска училище и започва да пее из британските клубовете. Оженва се за Мелинда, когато е на 17 години, а през 1964 отива в Лондон, където подписва договор с Decca Records.

За няколко години Джоунс се превръща в един от най-известните певци в света, а репертоарът му обхваща почти всички популярни стилове музика – поп, рок, RNB, кънтри, денс, соул и госпел. В дискографията си има 40 студийни, 3 концертни, 16 сборни и 20 видео албума, от които са продадени над 100 милиона копия. Том има още: 107 сингъла, 36 хита в Top 40 в Англия и 19 в Щатските класации, като някои от тях са Whats New Pussycat, Delilah от 60-те години, песента Green, Green Grass Of Home, която стана една от емблемите на 70-те, както и по-късните Shes A Lady, Kiss и Sex Bomb

През 1999 г. Том Джоунс беше награден с Ордена на Британската империя (Order of the British Empire), а през 2006 г. – „ За вярна служба на музиката” – получи рицарско звание от кралица Елизабет II. В своята кариера той е лауреат и на много престижни музикални отличия, включително Grammy за „Най-добър нов изпълнител” през 1966 г., MTV Video Music Award през 1989 г. и две награди BRIT (2000 и 2003).

Организаторите на концерта напомнят, че в зависимост от различните сектори в залата, има ограничени количества билети на цени: 70 лв.; 90 лв.; 115 лв.; 135 лв. и 165 лв., които могат да бъдат закупени в мрежата на Eventim, включително „Германос”, „Пикадили” и „Техномаркет”, както и онлайн на www.eventim.bg.

За „Болкан Ентъртейнмънт”:

През последните 10 години компанията се наложи като един от най-големите и успешни промоутъри в България и региона. БЕК организира едни от най-мащабните концерти и фестивали в страната: Kiss (2008, София), Metallica (2008, София), ZZ Top (2009, София), AC/DC (2009, Белград), AC/DC (2010, София), Rammstein (2010, Белград), Sofia Rocks Fest (Big Four, Rammstein, 2010; Judas Priest, Whitesnake 2011; Guns N Roses 2012, Rammstein, Bullet For My Valentine, Enslaved 2013), Bon Jovi (2013, София) и още много други.


Допълнителна информация за концерта можете да получите в сайта www.becbg.com.

Source Article from http://artnovini.com/art-mix/muzika/1259-tom-jones-ste-pristigne-v-bulgaria-den-predi-konzerta-si-na-30-oktober.html

Олга Устабашиева разкрива метафизиката на déjà vu в Дом „Витгенщайн”

Художничката Олга Устабашиева предлага на ценителите на изобразителното изкуство неконвенционален поглед към онова, което вече е видяно - Déjà vu. Снимка: © artnovini.comВИЕНА. „В почти всяка моя картина, в която има текст, той е изписан на български.”, ми каза художничката Олга Устабашиева (Olga Ustabashieva), когато я попитах защо в едно от централните платна на самостоятелната й изложбата Déjà vu в Българския културен институт (БКИ) Дом „Витгенщайн” (Haus Wittgenstein; Parkgasse 18, 1030 Wien), думата ХОТЕЛ, вместо по традиционния начин – HOTEL, е изписана на кирилица. След нейния отговор разбрах, че този прийом, ако подобна идея въобще може да се нарече така, провокира още повече мистичност в това много особено и много силно живописно платно…


И още нещо, може би странно (на пръв поглед), може би – не, нито една картина от всичките 22 – 14 живописни и осем рисунки (фотогалерия / photo gallery), експонирани в галерия „Партер” на БКИ в австрийската столица, няма име – О.Т. (Ohne Titel). „Не само в тази изложба, но и по принцип не слагам имена на картините си, защото не искам да подвеждам зрителя – нека той, по свой начин, да усети онова, което казвам със своята живопис, и ако пожелае, сам да му даде име…” – сподели художничката, която от няколко години живее и работи в Париж.

В една от творбите й, обаче, думата „Изход” е изписана като EXIT – навярно, за да е по-близо до библейското Exodus (всъщност, като зрител, я възприемам по този начин и откровено бих я нарекъл така). Светъл силует се слива със сивобелия фон на картината; светъл силует, който излиза от квадрат тъмнина, разчупен от синята рамка на широко отворена врата… Изход, към който се стреми търсещият човек, онзи, който би искал да живее в светлината и вярата на съзиданието, а не в мрачна тишина…

Една от най-въздействащите творби, която живеещата в Париж авторка представя в Дом „Витгенщайн”. Снимка: © Olga Ustabashieva / © artnovini.comЧервени фасади върху нощно небе. Черни прозорци. Бели врати. И светла, бяла улица. Постмодерен пейзаж, който поражда някаква далечна асоциация с „нощните” картини на Едуард Хопър (Edward Hopper; 1882-1967). ХОТЕЛ. Изключително малка е вероятността докато е рисувала това драматично, експресивно платно, Олга да се е повлияла, макар и за миг, от творчеството на американския си колега, но моето усещане за вглъбеност ми напомни за този голям живописец. Мистично тиха нощ, в чиято утроба са приютени безброй неизвестни съдби. Нощ, в която сякаш се е родил Безкрая…

Шест портрета. Без ясни черти – jamais vu (никога невидяно). Фонът отново е черен (казано с цялата условност на този условен цвят). Лица като от гигантски цветен фоторобот (разбира се, без никакъв криминален подтекст), изградени от негатив, позитив, и… от анонимност. Портрети, вълнуващо изградени от противоречивия характер на човешката природа…

Големият формат сякаш е любимият на Олга; опитвам се да си представя тази елегантна, фина художничка в ателието й, пред платно с размери 175 х 155 см, например! Иска се и голяма сила. Впечатляващ, обаче, е начинът по който тя владее форматите – уверено, безкомпромисно, но най-забележителни са мащабите на нейната мисъл, съсредоточена в конкретния жест (ръка държи чаша), в конкретното движение („излизаща” от платното фигура), в конкретната ситуация (небрежно оставена дамска чанта върху седалката до шофираща жена), които са така всекидневно видими, че дори вече не им обръщаме внимание. Но, сега, в своята изложба, авторката ги интегрира в нова реалност – вдигнати на формат, те вече са безсмъртни герои, обитаващи вечните измерения на изкуството…

Цветовете. Художничката работи с акрил и блажни (интериорни) бои, чиято специфична консистенция в голяма степен е определяща за чисто оптическото излъчване (и възприемане) на творбите й. Големи цветни пространства: червени, жълти, оксидно- и тюркоазенозелени, виолетови или сивобели (за черното споменах вече), чиито хармонични взаимодействия предизвикват многопластови асоциации, сякаш породени от сюрреални сънища, загадъчни спомени, но и от ненатрапчиво банални неща. Последното важи с особена сила за осемте прецизни черно-бели рисунки с молив на: раирани чорапи, очила, фланелка, ботуши, риза, сандали, карирани панталони и дамска чанта. Минималистични натюрморти от всекидневието, които вече са били видени (déjà vu)…     

Изложбата на Олга Устабашиева, беше открита в първия ден от седмицата на EUNIC - клъстър Виена 2013, която се проведе от 30 септември до 6 октомври в столицата на Австрия, и може да бъде видяна до 25 октомври (петък) т.г.

Олга Устабашиева - рисунки... Снимка: © artnovini.comБиография

ОЛГА УСТАБАШИЕВА е родена на 28 май 1979 г. във Враца. В периода 1999-2000 г. следва в Националната художествена академия в София – специалност „Стенопис”. През 2004 г. се дипломира (DNAP) в Академия на изкуствата в Шербур (Еcole Nationale des Beaux Arts de Cherbourg), Франция, а три години по-късно завършва (DNSEP) в Академията на изкуствата в Париж ( Ecole Nationale Supérieure d’Arts de Paris – Cergy).

Изложби:

2013
– самостоятелна изложба в Българския културен институт в Париж.

2012
– самостоятелна изложба в галерия “L’Index”, Париж.

2011
- самостоятелна изложба в галерия L’Index, Париж.

2007
- колективна изложба в галерия La Cerclade, Сержи (Франция);
– колективна изложба в галерията на Ecole Nationale Supérieure d’Arts de Paris – Cergy, Сержи.

2004
– колективна изложба в галерията на Еcole Nationale des Beaux Arts de Cherbourg, Шербур (Франция);
– колективна изложба в Обществената библиотека на Шербур.

2003
– самостоятелна изложба в ресторант A la Pomponnette, Montmartre, Париж;
– колективна изложба в галерия La Vitrine, Шербур (Франция);
– колективна изложба Ленд Арт (Land Art), Ла Аг – Нормандия (Франция).


1999
международна изложба в Санкт-Петербург (Русия).

Source Article from http://artnovini.com/news/ot-sveta/1258-olga-ustabashieva-razkriva-metaphizikata-na-deja-vu-v-dom-wittgenstein.html

Sotheby’s предлага на търг Уорхол и Де Кунинг с начални цени от 20-25 млн. USD

Картината Untitled V на Вилем де Кунинг, която се очаква да бъде топ лот на вечерния търг Contemporary Art, на 13 ноември в Sotheby’s . Снимка: © sothebys.comНЮ ЙОРК. Абстрактното платно Untitled V (1975) на американския художник Вилеем де Кунинг (Willem de Kooning; 1904-1997) ще бъде предложено за продажба във вечерния търг Contemporary Art, който ще се проведе на 13 ноември в Sotheby’s, съобщава сайтът на аукционната къща. Според експерти, предварителната оценка на творбата е за 25-30 млн. USD.


В събота, 12 октомври, картината, с размери 177.8 х 202.2 см, беше показана пред публика в Лондон за първи път от 1980 г., а от 31 октомври ще бъде изложена за предварителен оглед и в Ню Йорк.

Untitled V е част от поредицата творби на Де Кунинг, които ознаменуват завръщането му към маслената живопис, след продължителен период, в който той се занимава предимно със скулптура, припомня Lenta.ru. През 1975 г. заедно с тази картина художникът рисува серия от ярки платна, които са показани за първи път в изложбата De Kooning: New Works: Paintings and Sculpture в нюйоркската Xavier Fourcade Gallery, собственост на известния арт дилър Ксавие Фуркад.

Вилем де Кунинг е един от най-скъпите художници, живели през XX в., а произведенията му са сред най-търсените от колекционерите. През 2006 г. продажбата на неговото платно Woman III (1953) стана едно от централните арт събития на годината, след като американският колекционер Стивън Коен (Steven A. Cohen) го купи от сънародника си Дейвид Гефън (David Geffen) за 137.5 млн. USD.

По данни на The Art Newspaper, ретроспективната изложба на Де Кунинг, която се проведе през 2012 г. в нюйоркския музей за модерно изкуство MoMA, е била най-посещаваната в града през миналата година и е 13-та по посещаемост в света, допълва Lenta.ru.

По време на търга Contemporary Art Evening Sale колекционерите ще могат да наддават и за една от четирите емблематични картини на Анди Уорхол (Andy Warhol; 1928-1987) от серията Silver Car Crash (Double Disaster), нарисувана през 1963 г., чиято цена, според специалистите на Sotheby’s, може да достигне 60 млн. USD, както и за портрета на Елизабет Тейлър – Liz № 1 (Early Colored Liz) от 1963, с естимейт 20-30 млн. USD. Другите впечатляващи лотове са платното от 1986 г. A.B. Courbet [616] на германския абстракционист Герхард Рихтер (Gerhard Richter; 1932) и Untitled (Yellow Tar And Feathers; 1982) от Жан-Мишел Баския (Jean-Michel Basquiat; 1960-1988) - и двете с първоначална оценка между 15 млн. и 20 млн. USD.

Source Article from http://artnovini.com/news/ot-sveta/1257-sothebys-predlaga-na-turg-warhol-i-de-kooning-s-nachalni-zeni-ot-20-25-mln-usd.html

Силви Вартан се завърна от Нешвил с нов, кънтри албум

Великолепната Силви Вартан пред обектива на световноизвестния фотограф Филип Куази (Philippe Quaisse). Снимка: © „Вирджиния Рекърдс”/Sony MusicПАРИЖ/СОФИЯ. От началото на тази седмица на световния музикален пазар е най-новият албум на френската поп звезда Силви Вартан (Sylvie Vartan), наречен Sylvie à Nashville. Той е своеобразен римейк на тавата със същото име, която излезе през 1964 г., но е и едно пътуване, което връща певицата „във времената, когато е на 20 години…”, казват от „Вирджиния Рекърдс”/Sony Music, разпространители на стандартната и делукс версията на албума.


На 14 септември (събота) 1963 г. Силви Вартан заедно с брат си Еди и фотографа Жан-Мари Перие (Jean-Marie Périer) заминават за Съединените щати. Тримата прекарват първите няколко дни в Ню Йорк, но младата изпълнителка няма търпение да отпътуват за Нешвил, където за записите на предстоящия й трети албум я очаква прочутият музикален продуцент Чет Аткинс (Chester ‘Chet’ Atkins; 1924-2001), работил със звезди като Елвис Пресли (Elvis Presley; 1935-1977), Джим Рийвс (Jim Reeves; 1923-1964) и Уейлън Дженингс (Waylon Jennings; 1937-2002). В студиото на компанията RCARCA Victor Studios Силви записва повече от 20 песни на английски и френски език, включително и бъдещите класически хитове Si je chante (If I Sing) и La Plus belle pour aller danser (Most Beautiful to Go Dancing). Албумът постига първия международен триумф за певицата, като само в Япония от него са продадени повече от милион копия. Успехът на Sylvie à Nashville е огромен за времето си, а днес той е определян от публиката като един от най-емблематичните албуми на френската музика. Редица музиканти, черпят вдъхновение от този образец, а музикалната легенда Ленард Коен (Leonard Cohen) пише в своята автобиография през 2012 г.: „Силви Вартан записа албум на френски език в Нешвил. Не знам дали сте го слушали, но едно мога да ви кажа – албумът е изключителен.”* Така е, изключителен албум със забележителна обложка, създадена от Жан-Мари Перие, разбира се, допълват издателите на новия й проект, почти петдесет години по-късно.

Днес, след 40 милиона продадени албума, 1300 песни (изпълнени на 10 езика), 2000 корици за списания и стотици концерти по целия свят, Силви Вартан се завръща към първата си любов в музиката: рок музиката на Нешвил или по-точно – кънтри рока. „В САЩ кънтри музиката няма този карикатурен образ, който й се придава в Европа с наперени каубои, банджо и шапки Stetson” - споделя Силви. „Това е музикален стил №1 в Америка и се радва на изключително уважение”, допълва чаровната звезда, родена в българското старопланинско село Искрец, недалеч от Своге. Това е жанрът, в който тя се чувства изключително комфортно още от самото начало на своята кариера, въпреки че след този албум за дълго спира да записва кънтри. „Признавам, че през изминалата година се питах какъв албум искам да запиша. Имах чувството, че вече съм направила всичко в музиката и няма какво повече да добавя в кариерата си. Идеята за нов албум, не ме вдъхновяваше достатъчно. Ако не изгарям отвътре към това, което правя – не се захващам изобщо. Исках да имам проект, който да ме разтърси силно и да ми създаде реални предизвикателства…

И Силви Вартан открива тези предизвикателства. Срещата й с Кристиан Буш (Kristian Merrill Bush) е решаваща за новия албум. За него тя казва: „Кристиан е музикант в групата Sugarland, която спечели Grammy през 2006 г. за песента Stay. Той ми предложи три нови песни, които бяха моето необходимо вдъхновение. Като влязохме в студиото разбрах колко е талантлив – Кристиан изсвири всеки един инструмент, написа музиката и текста към песните и се оказа страхотен певец!”

Майкъл Лойд (Michael Lloyd) се съгласява да продуцира и миксира Sylvie à Nashville. Биографията му на продуцент включва 72 албума и 34 сингли – много от които стават №1 в САЩ. Той работи във всички музикални жанрове: от поп и рок, през кънтри и джаз до R&B и госпъл музика. Към него се присъединяват Скоти Брадърс за Scotti Brothers Records USA и Филип Русо (Philippe Russo) за френския продуцентски отдел на Sony Music. Силви Вартан записва 15 песни за албума в легендарното студио Starstruck Studios в Нешвил - „градът, в който музиката е всичко и всичко е музика”…

Работата в студиото е заснета от оператора Кристоф Даниел (Christophe Daniel), а неговия филм ще влезе в делукс изданието на албума като бонус DVD.

Според френската звезда, албумът Sylvie à Nashville я връща във времето на нейния кънтри период, когато е 20-годишна и „се готви да превземе света”. Снимка: © „Вирджиния Рекърдс”/Sony MusicВ Sylvie à Nashville, с нови песни, се включват петима композитори. „Дейвид Макнийл (David Mc Neil), Ерик Шемони (Eric Chemouny), Патрик Луизо (Patrick Loiseau), Филип Суан (Philippe Swan) и Дидие Барбеливие (Didier Barbelivien) свършиха забележителна работа, тъй като никак не е лесно да създадеш добра кънтри песен на френски език” - казва Силви. „Музикантите, с които записвах бяха невероятни. Музиката е просто в ДНК-то им. Записите бяха истинско удоволствие за мен и всички тези 15 песни ме върнаха във времето, когато бях 20-годишно момиче и се готвех да превзема света”.

По-енергична от всякога, Силви Вартан наистина е впечатлена от американските музиканти, които продуцентският екип събира за записите на новите й песни. „Музикантите ми скриха шапката” - смее се Вартан и продължава. „Чуват песента или откъс от нея, правят пробен запис, слушат отново – втори запис и всичко е готово. Все едно бях със собствена група, която свири този репертоар от години. А, това е много вдъхновяващо за един певец в студиото”. Така наречената „група” включва цвета на кънтри и американската музика изобщо. Това са: барабанистът Пол Лийм (Paul Leim) - свирил с Боб Сийгър (Bob Seger), Рой Орбисън (Roy Orbison), Нийл Даймънд (Neil Diamond), Шъная Туейн (Shania Twain) и др.; басистът Джими Лий (Jimmie Lee Sloas) - работил с Лайънел Ричи (Lionel Ritchie), Алис Купър (Alice Cooper), Бони Тейлър (Bonnie Tyler), Кийт Ърбън (Keith Urban) и др.; китаристът Биф Уатсън (Biff Watson) - записвал с Боб Сийгър, Уили Нелсън (Willie Nelson), Нийл Даймънд, Фейт Хил (Faith Hill) и др.; Пол Франклин (Paul Franklin), чиято пидъл стийл китара е позната и от изпълнения на Тейлър Суифт (Taylor Swift), Шерил Кроу (Sheryl Crow), Чет Аткинс, Стинг (Sting), Шъная Туейн и др.; и пианистът и органист Джими Никълс (Jimmy Nichols). Беквокалите са на фамозните The Water Sisters, а гост звезда в Mr. John B. (кавър версия на Силви Вартан на песента Sloop John B.) е Джефри Фоскет (Jeffrey Foskett) от The Beach Boys… С две думи: завидна компания…

Така стигаме до обложката и арт оформлението на Sylvie à Nashville, които са възложени на художника Жан-Жак Билор (Jean-Jacques Billoré), който е отговорен и за дизайна на официалната страница на звездата. Той използва за основа снимка на световноизвестния фотограф Филип Куази (Philippe Quaisse) и прави деликатно загатване със стила на Силви от 60-те години. „Не обичам да се снимам, но когато Филип направи тези снимки точно бяхме се върнали от Нешвил и той улови цялата ми положителна енергия и радост от свършената работа”.

Силви Вартан споделя, че този проект е голям личен успех за нея и смята, че е сред най-добрите неща, които е правила в кариерата си. „В него има всичко: свежест, жизнерадост и веселие – неща, от които толкова много се нуждаем” – завършва певицата.

Световната премиера на албума се състоя на 7 октомври (понеделник) и на българския пазар е в стандартна (CD) версия и делукс издание (CD/DVD).

По информация на издателите, Силви Вартан ще представи новия Sylvie à Nashville в Париж на 15 февруари 2014 г. в легендарното кабаре „Фоли Бержер” (Folies Bergères). След това певицата ще направи национално турне във Франция, в подкрепа на проекта.

Последният албум на звездата излезе през 2011 г. и се казваше Soleil bleu.

*От биографичната книга на Ленард Коен Im Your Man: The Life of Leonard Cohen, © Sylvie Simmons.

Съдържание на албума Sylvie à Nashville:

1. Cheveux au ventr
2. I like it I love it
3. Etrangère
4. Ciel
5. Dans le bayou
6. Le feu sous la glace
7. Loin d’ici
8. Sandy
9. En rouge et or
10. Si les années
11. Mr. John B.
12.
Non merci
13. Come a little closer

Бонуси:

1. C’est bon de vous voir
2.
Nos retrouvailles

Source Article from http://artnovini.com/art-mix/muzika/1256-sylvie-vatran-se-zavarna-ot-nashville-s-nov-country-album.html

Гръцката версия на медийния проект ArtUP! пита къде е домът ни днес

Владимир Митрев, „Черно Червено Жълто” (Schwarz Rot Gelb; 2009-2011). Photo: © Vladimir MitrevАТИНА. Проектът на Гьоте-институт (Goethe-Institut Athen) „ArtUP! – Медийни изкуства в България, Гърция и Турция” (ArtUP! – Medienkunst in Bulgarien, Griechenland und der Türkei), организиран в сътрудничество със световноизвестния гръцки музей „Бенаки” (Benaki Museum; Pireos St. Annexe – 138 Pireos str. & Andronikou), представя от 11 октомври, петък, изложбата на медийни изкуства Home/s, съобщиха нейните организатори.


Какво означава „да се чувстваш у дома” и къде е домът днес? Кои навици ни свързват с него и как възприемаме тези навици? Във време на икономическа криза и обществено-политически промени, когато важна роля играят технологиите и постоянната свързаност, тези въпроси отново излизат на преден план, казват кураторките на изложбата Дафне Драгона (Daphne Dragona) и Катерина Гудзюли (Katerina Gkoutziouli).

Лина Теодору, „Къщичка за игра на деца” (Playhouse, 2012. Photo: © Lina TheodorouЗа философа и теоретик в сферата на медиите и технологиите Вилем Флусер (Vilеm Flusser), понятието дом е основополагащо, макар и по най-противоречивия начин. Онова, което възприемаме като наш дом „ни дава възможност да разпознаем света”, но едновременно с това ни пречи истински да го видим. „Неосъзнати навици” ни ограничават и не ни предоставят много възможности за промяна. Според Флусер, промяната може да се осъществи, вероятно, когато нямаме друг избор – единствено, когато се разграничим от навиците си и намерим себе си в нова, непозната среда. В наше време чувството за принадлежност предполага не само дом или родина, а също така се отнася и до множеството мрежи, които обитаваме и както и до градската среда, която все повече превъзпитаваме.

Изложбата Home/s цели да изследва понятието дом чрез 17 творби на медийните изкуства от България, Гърция и Турция. Фокусирайки се върху език, общности и публично пространство, както и върху мрежи, технологии и алгоритми, участващите художници коментират настоящата действителност и повдигат нови въпроси, допълват инициаторите на експозицията. Как технологиите засягат и контролират навиците ни? Как понятията миграция и мобилност са се променили през последните години? Базирани на лични спомени творби, както и групови проекти са представени заедно, за да стимулират диалог относно тази важна потребност да принадлежиш към съвременната епоха на мрежата…

Фират Бингьол, „Айше се предпазва” (Resist Ayse, 2013).  Photo: © Firat BingölВ Home/s със свои произведения се представят Фират Бингьол (Firat Bingöl) от Турция, Йоана Бузова (Yoana Buzova) и Ергин Чавушоглу (Ergin Çavuşoğlu) от България, Макис Фарос (Makis Faros) от Гърция, Джени Маркету (Jenny Marketou) в сътрудничество с Марта Джанакопулу (Martha Giannakopoulou) – Гърция/САЩ, Medea Electronique (Гърция), турският автор Али Михарби (Ali Miharbi), българинът Владимир Митрев (Vladimir Mitrev), NullPointerConstant (Гърция), турско-американският таднем Арсу Оскал & Калудия Коста Педерсен (Arzu Ozkal & Claudia Costa Pederson), Personal Cinema (Гърция), Ерика Скорти (Erica Scourti) от Гърция, българският артист Райчо Станев (Raycho Stanev), турските му колеги Озлем Сулак (Ozlem Sulak) и Хакан Топал (Hakan Topal), гръцката художничка Лина Теодору (Lina Theodorou) и Боряна Венциславова (Borjana Ventzislavova).

Изложбата Home/s може да бъде видяна до 17 ноември 2013 г. в музея „Бенаки” в Атина, като работното време е четвъртък и неделя: от 10.00 до 18.00 ч., петък и събота: от 10.00 до 22.00 ч. Почитателите на съвременното изкуство могат да гледат откриването на експозицията, което ще се състои днес в 20.00 ч., и онлайн, на www.goethe.de/bg/artup, във виртуалното пространство на платформата ArtUP!, напомнят организаторите.

В рамките на проекта ще се проведат и две паралелни събития:
- на 12 октомври (17.00 – 21.00 ч.) Дзени Маркету и Марта Джанакопулу ще представят Undoing Monuments: A Living Working Room и уъркшоп (след отворена покана за участие); вход свободен.
на 9 и 10 ноември, във „Фроун”
(Frown, 14 Ag. Eleousis str. & Protogenous, Monastiraki), Арсу Оскал и Калудия Коста Педерсен ще покажат Gün (Athens version) и уъркшоп (след отворена покана за участие). Повече информация: www.frowntails.com
; вход свободен.

Source Article from http://artnovini.com/news/ot-sveta/1255-grackata-versia-na-mediinia-proekt-artup-pita-kade-e-domat-ni-dnes.html

VIENNAFAIR New Contemporary 2013 акцентира върху младите автори

VIENNAFAIR New Contemporary 2013 ще представи над 120 галерии от цял свят и повече от 20 арт институции. Снимка: © artnovini.comФокусът на деветото издание на престижното изложение е изкуството на Централна, Източна и Югоизточна Европа.

ВИЕНА. Колекционери от цял свят, куратори, изкуствоведи и 127 галерии от Европа, Азия и Америка си дават среща в деветото издание на изложението VIENNAFAIR New Contemporary 2013, което ще се проведе от 10 до 13 октомври в Зала А (Hall A) в панаирния комплекс Messe Wien (Messeplatz 1, 1020 Vienna), съобщиха на голяма пресконференция организаторите на арт форума.


По традиция, и през тази година, програмата на четиридневното арт експо ще бъде изключително наситена и разнообразна, и ще е фокусирана върху изкуството на Централна, Източна и Югоизточна Европа. Така за пореден път на виенската художествена сцена „Изтокът среща Западът”, каза Дмитрий Аксенов (Dmitry Yu. Aksenov), председател на изложението.

VIENNAFAIR New Contemporary 2013 представя както вече доказани и познати галерии, така и млади. За това издание на форума ние разработихме успешен иновативен формат с несравнима селекция от творби…”, заявиха Кристина Щайнбрехер-Пфанд (Christina Steinbrecher-Pfandt) и Вита Заман (Vita Zaman), артистични директорки на изложението.

С най-много галерии – 37, участва Австрия, която, според организаторите, е сред традиционните инициатори на новите тенденции в света на съвременното изкуство. Следват Германия – с 19, Русия – 11, Румъния и Полша – по 8, а България е представена от две: софийската 0gms и пловдивската „Сариев” – във формат Sariev Contemporary.

Според експерти, с интерес се очаква презентацията на иранската галерия Shirin Art Center от Техеран, на южнокорейската Gallery H.A.N. от Сеул, на украинската Mironova Gallery от Киев, на Carbon12 от Дубай, Саудитска Арабия и т.н.

Момент от пресконференцията преди началото на VIENNAFAIR New Contemporary 2013. Снимка: © artnovini.comКакто в предишните издания, така и сега, във VIENNAFAIR ще представят своята дейност и редица институции, сред които са световноизвестният музей Albertina, творческата агенция на град Виена – departure, Музеят за съвременно изкуство – Essl Museum от Клостернойбург (Австрия), Red Carpet Art Award от Виена, Центърът за съвременно изкуство в Тбилиси, CAC Contemporary Art Centre и Young Painter Prize от Вилнюс (Литва), московските MMOMA – Moscow Museum of Modern Art, Moscow, NCCA – National Centre for Contemporary Arts, MAMM – Multi Media Art Museum и ICA – The Institute of Contemporary Art, REMONT – Independent Artistic Association от Белград, швейцарската Oryx Foundation и др.

Основните проекти на тазгодишното издание на изложението са „Диалог: нови енергии” (Diyalog: New Energies), „Виена дует: Грузия и Полша” (VIENNA Duet Georgia and Poland), ZONE1 и Austrian Sculpture Project.

След успешния проект VIENNA Quintet, който през миналата година събра художници от Азербайджан, Казахстан, Грузия, Украйна и Беларус, сега директорките Щайнбрехер-Пфанд и Заман, курират две специални изложби, обединени със заглавието VIENNA Duet, и подготвени в тясно сътрудничество между различни галерии, институции, организации и експерти от Полша и Грузия.

Едната част от „дуета”, курирана и от Ирена Попиашвили (Irena Popiashvili), се нарича „Нашият Кавказ” (Our Caucasus, i. e. Chveni Kavkasioni) и показва творби на живеещи във Виена грузински художници и на техни колеги, работещи в родината си. Заглавието на тази обща изложба е инспирирано от любовната драма „Дървото на желанията” (The Wishing Tree; 1976) на легендарния режисьор Тенгиз Абуладзе (Tengiz Abuladze; 1924-1994), познат в България и с разтърсващия филм „Покаяние” (Repentance; 1984)

Полската изложба Who Are You or The Polish School of Happiness, курирана от историчката на изкуството Клара Черниевска (Klara Czerniewska) се опитва да отговори на въпроси като „Какво е щастието?”, „Как може да се постигне щастието?”, „Можем ли да се научим да бъдем щастливи?”, „Прави ли ни щастливи създаването на изкуство?”, а художниците, като същински донкихотовци, се себераздават и участват в този разказ от първо лице, допълват организдаторите…    

Другият основен проект Austrian Sculpture Project представя образци на австрийската скулптура от 60-те и 70-те години на миналия век до наши дни, Посетителите ще видят произведения на автори като Томас Щим (Thomas Stimm), Андреас Райтер Рабе (Andreas Reiter Raabe), Тони Шмал (Toni Schmale), Ханс Вайганд (Hans Weigand), Хайнц Лайнфелнер (Heinz Leinfellner), Гюнтер Дамиш (Gunter Damisch), Розмари Лукасер (Rosemarie Lukasser) и Франц Граф (Franz Graf), Ервин Вурм (Erwin Wurm) и Бруно Джиронколи (Bruno Gironcoli) и др., разположени на площ от почти 1000 кв.м.

„И през тази година сме много доволни от възможността да разработим вълнуващи специални презентации с нашите дългогодишни партньори.” – , казаха още Щайнбрехер-Пфанд и Заман по време на пресконференцията. „Компанията OMV разшири фокуса си към Турция и Румъния и към младите артисти от Каспийския регион; с подкрепата си към младото австрийско изкуство Министерството на образованието, изкуството и културата (BMUKK) пък ни помогна да насочим международното внимание към оживлението на вътрешната арт сцена; а Erste Bank продължава да бъде нашия най-важен партньор, осигуряващ трамплина за галериите от Източна и Югоизточна Европа към западния арт пазар.”

През четирите дни на VIENNAFAIR New Contemporary 2013 ще се състоят голям брой срещи с международно участие, като една от най-очакваните е Forum 20 four 7 - форум на колекционерите на съвременно изкуство, част от който ще бъде и дискусията „Защо живопис сега?” (Why Painting Now?).

В рамките на изложението ще се проведат още инициативата School of Happiness – съпроводена с беседа по темата „Щастие”; редица събития, свързани с творческия процес – VIENNA: XL, Express, Protest, Love, Tribute, Highlight, Click, Live, >LIKE IT!. В програмата са предвидени вечерни лекции за студенти и обиколки за ученици - VIENNA Studio, презентации за всички възрастови групи: VIENNA Family, VIENNA Gold; а участниците в проекта Polis 21: urban interventions ще търсят нови пространства за действие в областта на изкуството и културата.

Днес – ден началото на изложението, Бригите Янк (Brigitte Jank), президент на Виенската стопанска камара (Wirtschaftskammer Wien), за осма поредна година връчи наградите на организацията – за нова и за утвърдена галерия. Първият раздел се отнася за млади чуждестранни галерии, създадени през последните пет години, със забележително творческо представяне по време на изложението и с нов подход към клиентите. В другия раздел визира галерии, които работят отдавна, имат ярко присъствие на виенската арт сцена и са допринесли за утвърждаването на града като център на световния пазар на изобразително изкуство. Тазгодишните щастливци, които получиха по 5000 EUR, са съответно полската Gallery Czułość от Варшава и австрийската Gallery Hubert Winter.

Очаквайте репортажи от изложението VIENNAFAIR New Contemporary 2013.

Source Article from http://artnovini.com/news/ot-sveta/1254-viennafair-new-contemporary-2013-akzentira-varhu-mladite-avtori-.html