Започна приемането на заявления за участие във VIENNAFAIR 2014

С изданието си от VIENNAFAIR The New Contemporary се утвърди като най-големия австрийски арт форум за съвременно изкуство. Снимка: © artnovini.comВИЕНА. От компанията VF Betriebsgesellschaft mbH, организатори на VIENNAFAIR The New Contemporary (VF) - най-голямото изложение за съвременно изкуство в Австрия, съобщиха, че вече се приемат заявки за участие в неговото десето издание, което ще се проведе от 2 до 5 октомври 2014 г. в панаирния комплекс Messe Wien (Messeplatz 1, 1020 Vienna). Крайният срок за подаване на апликационните форми е 15 април (вторник).


VIENNAFAIR The New Contemporary се утвърди като платформа от най-висок ранг за съвременно изкуство, създадено в Източна и Югоизточна Европа, и като изключително важно място за среща на художници, галерии, колекционери и институции от Изтока и Запада. А с нарастващия брой на колекционерите и продажбите, събитието се превърна и в нов акцент от световния арт календар”, казват от екипа на престижното експо.

„Благодарение на изключителната и усърдна работа на своите институции, галерии и музеи, Виена продължава да бъде „туптящото сърце” на съвременното изкуство в региона и заедно с това да предлага на своите гости блестящи като значимост и внушителни по своите мащаби събития в областта на изкуството и културата”, допълват организаторите.

Миналогодишното издание на VIENNAFAIR утвърди като изключително успешни проектите VIENNA Duet , ZONE1 и VIENNA Family. През 2014 г. сред водещите акценти на изложението ще бъдат форматите Collectors Talks Forum и VIENNA Talks, чиято ефективност беше доказана по убедителен начин също преди година.

От публикуваните данни, след закриването на арт експото през 2013 г., стана ясно, че в него са участвали 122 изложители (на площ от 15 900 кв.м.), а посетителите са били почти 23 000, като през първия ден техният брой е достигнал 5700, което е рекорд в историята на изложението. Много от галериите реализираха значителни продажби, като цените варираха в широк диапазон: от 1300 EUR до 40 хил. EUR, а в последния ден от експото – за произведения на Герхард Рихтер (Gerhard Richter; 1932), Galerie Schultz (Berlin/Seoul/Beijing) сключи сделка на стойност 380 хил. EUR.

През 2013 г. изложението беше посетено от 23 хиляди души. Кандидатите за участие през тази година трябва да подадат своите заявления до 15 април. Снимка: © artnovini.comКандидатите, които желаят да участват във VF трябва да попълнят официалния формуляр и да го изпратят до 15 април. През 2014 г. изложителите ще бъдат селектирани в следните категории:
- Доказани галерии (Established). Основани преди 2009 г.
- Млади галерии (Young). Основани в периода между 2009 и 2014 г.;
- Reflections. Кураторски проект, представящ художник или група художници, вече установени или млади. Кураторът трябва да представи кратка концепция;
- Zone l. Самостоятелно представяне на инсталация, базирана на скулптурна работа на отделен автор или група художници от Австрия. Предложените художници не трябва да са по-възрастни от 40 години;
- Base;
- Editions. Могат да участват галерии, институции, издателства, които създават продуктови серии или тиражи в областта на съвременното изкуство;
- Institutions. Обществени и частни институции, работещи в областта на съвременното изкуство и култура.

За участие във VIENNAFAIR The New Contemporary могат да подават заявления само кандидати, които представят съвременно изкуство, създадено през XX и XXI в., и чиито събития (включително и в предложената програма) се съобразяват със стандартите за качество на изложението и техните програми отговарят на целите и концепцията на изложението.

Основно изискване за галериите е те да бъдат с постоянна дейност: пълно работно време, постоянен адрес, минимум четири (4) изложби годишно и прочее.

Подробности за условията за кандидатстване можете да намерите тук.

VIENNAFAIR The New Contemporary впечатли посетителите с разнообразието от концепции и широкия стилов спектър, който показаха участниците. Снимка: © artnovini.comКоментар на artnovini.com:

Изданието на VIENNAFAIR The New Contemporary през 2013 г. направи силно впечатление на професионалистите и публиката с перфектната си организация и забележителната кураторска работа – въпреки изключителното разнообразие от стилове и концепции, в огромното пространство на Hall A на панаирния комплекс се усещаше особена хармония, която създаваше невероятното усещане за съпричастност към основната идея на изложението.

Традиционно силното австрийско присъствие не изненада никого, а сред очакваните акценти беше творчеството на един от създателите на виенския акционизъм Ото Мюл (Otto Mühl; 1925-2013) и на негови съмишленици като Херман Ницш (Hermann Nitsch; 1938), Гюнтер Брус (Günter Brus) и др. „Висока класа” показаха германските галерии (19), както и руските (11), което също не беше неочаквано. За отбелязване е много силното представяне на изложители от страни, които не са сред водещите фактори на световния арт пазар, но пък техните експозиции привличаха като с магнит посетителите – например, Gallery On The Move от Тирана и Shirin Art Center от Техеран. Същото се отнася и за галериите от Турция, Словакия, Чехия, Румъния, Украйна, Унгария, Прибалтийските държави…

България беше представена от две галерии: 0gms, която показа някаква сборна експозиция, но без български автори, и пловдивската „Сариев”, която разчиташе на няколко „топ-артисти” от родната contemporary сцена. Въпреки именитите автори, обаче, а може би и поради това, галеристката Веселина Сариева демонстрира, меко казано, твърде неадекватно поведение и необосновано самочувствие по отношение на сънародниците си – художници и представители на медии, които посетиха щанда й, като по този начин даде своя съществен принос при моделирането на прословутия образ на „нашенеца в чужбина”…

От българските художници, но като артисти на чуждестранни институции и галерии, със забалежителен успех се представиха младата варненска художничка Олга Георгиева (Olga Georgieva), завършила Университета за приложни изкуства (Universität für angewandte Kunst Wien) във Виена, която показа творби в рамките на конкурса Red Carpet Art Award; Нестор Ковачев (Nestor Kovachev), който също е част от виенската школа (akademie der bildenden künste wien) – за Galerie Heike Curtze; както и роденият в София през 1955 г. австрийски художник Харалампи Г. Орошаков (Haralampi G. Oroschakoff), чиито произведения бяха сред най-продаваните от колекцията на руско-германската Pop/off/art gallery…

Преди две години изложението VIENNAFAIR смени своите собственици и добави към името си – The New Contemporary, но запази основния си фокус – изкуството на Централна, Източна и Югоизточна Европа. Двете арт директорки на изложението Кристина Щайнбрехер-Пфанд (Christina Steinbrecher-Pfandt) и Вита Заман (Vita Zaman) - вече „Director US,” очевидно приложиха огромния си мениджърски и кураторски опит и резултатите не закъсняха – въпреки че броят на изложителите остана сравнително постоянен малко над 120, броят на посетителите се увеличи значително: например, от 14 500 през 2008 г. на почти 23 000 през 2013… При това във едно доста противоречиво време, не само от финансова, но и от геополитическа гледна точка…


И ако тези факти са красноречиви, все пак остава някак нелогично България да бъде представяна на тъжно-камерно ниво. Със сигурност, изложението VIENNAFAIR The New Contemporary би спечелило, ако в списъка на изложителите бъде включена поне една (като начало) българска арт институция – Националната художествена академия, например. Разбира се, за целта трябват средства, но и задължително – много добре балансирана, силна и смислена програма, която да покаже по най-добрия начин най-талантливите български млади художници. Как ще стане това, обаче – нямам никаква идея…

Source Article from http://artnovini.com/news/ot-sveta/1396-zapochna-priemaneto-na-zayavlenia-za-uchastie-vav-vienafair-2014.html